Markedsføringen bag fest.dk

SEO

fest.dk’s markedsføringsstrategi er opbygget af hovedsageligt to forskellige kanaler. Som udgangspunkt har vi søgemaskineoptimeret siden, så den opnår den højest mulige trafik ud fra udvalgte søgeord. For at understøtte vores SEO strategi, har fest.dk aktive Google Adwordskampagner. Vores søgeord er målt udfra kvantitet og relavans, for at skabe den største gennemslagskraft i den enkelte målgruppe. Kategorierne under fest.dk er med til at lede mere specifikke googlesøgninger direkte ind på kategorierne hvor din annonce kan findes.

Vi løfter i flok

Søgemaskineoptimering bliver hjulpet på vej af den mængde indhold der findes på websites, derfor bidrager du selv til fest.dk samt din individuelle markedsføring ved at oprette en annonce. Ved at promovere din egen annonce, skaber du ligeledes trafik til sitet, som ligeledes er behjælpeligt med placeringen på google. Vores mål er at samle alle annoncører til fest.dk, for at kunne opnå de bedste vilkår for hver enkelt annoncør.

Facebook

Som noget helt unikt, har vi udviklet en gateway imellem den annonce du opretter og facebooks annonceringsværktøjer. Vi holder styr på alle vores brugeres interesser samt færden ved hjælp af en facebook pixel. Denne pixel holder styr på hvilke annoncer der bliver vist på brugernes feed/side på de sociale medier.

” Facebook-pixlen er et analyseværktøj, som du kan bruge til at måle effektiviteten af din annoncering ved at forstå de handlinger, som folk udfører på dit website. Du kan bruge pixeldata til følgende:



fest.dk benytter sig af dynamiske facebookannoncer, som sikrer at dit budskab når de HELT rigtige kunder. Dynamiske annoncer promoverer automatisk din vare og ydelse til personer, som har vist interesse på dit website, i din app eller andre steder på internettet. Dynamiske annoncer ser nøjagtigt ud som andre annoncer med et enkelt billede, karruselannoncer eller samlingsannoncer på Facebook og Instagram.

Hvilke annoncer bliver vist på Facebook og Instagram?

Annoncer der bliver vist på Facebook og Instagram efter at besøgende har været på fest.dk kaldes re-targetingannoncer. Disse annoncer er bestemt ud fra brugerens færden på siden. Hvis man antager at en bruger har været på fest.dk og besøger kategorien ”Musik”, men ikke kontakter en annoncør på siden. Vil brugeren få en reminder på sit facebook-feed, om hvorvidt personen stadig søger efter noget i denne kategori specifikt.


Hvordan er dette muligt?

Dynamiske annoncer bruger Facebook-pixlen til at vise annoncer til brugere, der allerede har vist interesse for din virksomhed.